Mobilyasını en sık Karadenizli değiştiriyor!

MOSDER’in araştırmasından ilginç sonuçlar!

Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, Türkiye’de cari fazla veren ”nadir” sektörlerden biri olan mobilya sektörünün geçen yıl toplamda 9.5 milyar dolar üretim gerçekleştirdiğini bildirdi.

MOSDER ile ITE Grup Türkiye Ofisi E Uluslararası Fuarcılık A.Ş (EUF) tarafından 1-5 Şubat tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek İstanbul Mobilya Fuarı’nın (İMOB 2011) tanıtım toplantısında konuşan Davulcuoğlu, Türkiye’de cari fazla veren nadir sektörlerden olan mobilya sektörünün 2010 yılında iç hacminin bir önceki yıla göre yüzde 8 büyüme ile 8 milyar dolar olduğunu belirtti.

Sektörün 2010 yılında yüzde 20’lik büyüme ile 1 milyar 400 milyon dolar ihracat rakamını yakaladığını ifade eden Davulcuoğlu, ”Sektör, 2010 yılında toplamda 9,5 milyar dolar olan üretim gerçekleştirdi” dedi.

Seçim sürecinin olumsuz etkilerinin olup olmadığının sorulması üzerine de Davulcuoğlu, ”Artık her gittiğimiz kapıda itibarımız yüksek. Önemli bir sorun çıkmazsa, seçim yönetilmesi gereken sorun olmaktan çıktı. Öyle bir dinamik elde ettik ki artık dünya bizim oyun alanımız. İstikrarın devam edeceğini düşünüyoruz. Seçim ekonomisi yapılacak bir durum yok” diye konuştu.

Davulcuoğlu, toplantıda, MOSDER’İN Nielsen Araştırma ile ilkini iki yıl önce yaptıkları mobilya araştırmasının sonuçlarını da açıkladı.

Araştırmanın, 11 Aralık 2010-3 Ocak 2011 tarihleri arasında, 14 ilde son 2 yılda mobilya alan 1014 kişi ile gerçekleştirildiğini belirten Davulcuoğlu, anketin, mobilya tüketicisinin kalite ve güvene önem verdiğini ortaya koyduğunu bildirdi.

Araştırmanın sonuçlarına göre, ”mobilyanızı nereden alırsınız?” sorusuna katılımcıların yüzde 74’ü markalı mobilya mağazalarından, yüzde 14’ü mobilyanın toplu olarak bulunduğu sitelerden, yüzde 7’si mobilyacıların yoğun olarak bulunduğu semtlerden, yüzde 3’ü mobilya konusunda isim yapmış illerdeki mobilyacılardan aldığı ifade ederken, yüzde 2’si mobilyalarını marangoza yaptırmayı tercih ettiğini belirtti.

Her 4 katılımcıdan 3’ü ürünü satın alırken ”taksitli alışverişi” tercih ettiğini belirtirken, bunların yarıya yakını da taksit uygulamasında ”vade farkına veya oranına bakarım, makul geliyorsa vadeli alım yaparım” dedi.

Katılımcıların yarıdan fazlası kendisi için en uygun taksit süresinin 12 ay olduğunu ve ortalama 375 lira taksit ödeme yeteneği olduğunu ifade ederken, yaklaşık her 3 katılımcıdan 2’si kredi kartı ile taksitlendirmeyi seçti.

Araştırma, tüketicilerin ortalama mobilya yenileme süresinin 8 yıl olduğunu ortaya koydu. İlk araştırmada bu oran, 8,5 yıldı. Araştırmaya göre, en sık mobilya yenileyen bölge Karadeniz olurken, bunu sırasıyla Marmara, Doğu ve Güney Doğu Anadolu, Akdeniz, Ege ve İç Anadolu izledi.

Araştırmaya katılan her 3 tüketiciden yaklaşık 2’si mobilya satın alırken ”taksit, iskonto, vade kolaylığı sunan kampanyaları” tercih ederken, tüketicilerin mobilya satın alırken en fazla önem verdiği kriterler, ürünün kalitesi ve markanın güvenilirliği oldu.

Kaynak: Haberturk

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: